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Ceet

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Ceet Fouad

La révolution (l’art évolution) du peuple des poulets…un combat pour la dignité

Comme souvent à l’origine d’une idée, il y a une anecdote.

Le poulet de CEET n’échappe pas à la règle.

Cet artiste, originaire de Toulouse, expose ses graffitis dans le monde entier.

Il vit depuis une dizaine d’années à Hong Kong.

A son arrivée en Chine, ne parlant pas le mandarin et ne trouvant pas toujours d’interlocuteurs anglophones, il prît l’habitude de dessiner pour se faire comprendre.

Au restaurant par exemple, et c’est ainsi que naquit son premier poussin !

Cela amusait beaucoup ses amis et l’un d’entre eux, créateur de jouets, lui proposa de réaliser une figurine.

Peu à peu le volatile est devenu un leitmotiv jusqu’à s’imposer comme figure majeure dans son univers créatif, sous forme de graffitis, mais aussi de sculptures ou de structures gonflables.

Le poulet produit et consommé en masse dans chaque coin du monde a pris pour lui valeur de symbole.

De par son caractère banal et universel, l’animal, considéré comme simple denrée alimentaire, élevé dans des conditions déplorables, emblématique de la malbouffe parce que gonflé aux hormones et bourré d’antibiotiques, est réhabilité dans sa condition de créature vivante digne de respect.

CEET donne à chacun de ses « chicken » une personnalité, il s’y emploie même avec tendresse.

Comme la souris de Walt Disney, le « chicano » de CEET interpelle avec humour.

De là à y voir une métaphore de l’humain, il n’y a qu’une plume…

 

 

CEET’s humanized chicken portray emotions and personalities and through his colorful humorous approach criticizes modern society as bringing up ‘followers’, afraid to stand out as an individuals and to ‘chicken-out’! .

When CEET landed in China he started scribbling visual images as a way of initial form of communication and these initial sketches soon evolved to means of experience and he made the connection between the reference of his experience of the densely populated China to the feeling being one of the chickens in the masses.

A prolific artist, CEET has experimented with different media to achieve his characteristic level of quality, using acrylic and oil paint, as well as pens, markers, metal paints and sprays more familiar to street artists. The result is a richly textured and saturated surface and successfully evokes emotions of endearment and fun in his vibrant canvases.

CEET is a regular artist-in-residence at the vast paradisical art estate in Marrakech called ‘Jardin Rouge’, and has exhibited in galleries in countries spanning Asia including Hong Kong, Indonesia, Singapore, Taiwan, China, as well as France, Holland, Belgium, Austria and Morocco.

Biennales art Comtemporain : Hong Kong, Lyon, Shenzhen, Vienna

Since 2003, CEET Fouad has been based out of southern China, near Hong Kong, and is a

prolific muralist and entrepreneur. Not only is CEET [pronounced: “see-tee”] a graffiti artist and

painter, but he has ventured into graphic design and sculptures. He paints funny «Chicanos», small

bubbly chickens of various colors and shapes that act as a parody of us as a humans living in this

modern, over-crowded world.

While he receives invitations continually to exhibit in galleries all across the world, CEET’s

presence in well-known international contemporary art shows and support from large brands and

companies over the years only serve as a testament to his hard work and well-deserved place on

the international stage. Some important exhibitions that the artist has been in: Biennale Art

Contemporain of Lyon (1997), Museum of Contemporary Art of Vienna(1999), Shenzhen — Hong

Kong Biennale of Urbanism and Architecture (2007) and Biennale of Urban Art in Germany (2015).

 

 

 

 

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Le grand jouroctobre 4, 2019
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